Van Piramide naar Idella

Al dertig jaar zijn wij een innovatieve softwareleverancier. De sterke positie die we hebben in de financiële sector blijft onveranderd, ook voor onze klanten. De afgelopen 30 jaar zijn we onder de naam Piramide succesvol geweest. Nu is de behoefte ontstaan om onze ambitie en positionering in een nieuwe en beter passende jas te steken. Zonder af te wijken van ons DNA. Dat koesteren wij namelijk, het heeft ons gemaakt tot wie we nu zijn en is een perfecte basis om onze ambities voor de toekomst waar te maken.

In dat DNA zit de drang naar betrouwbare vernieuwing en innovatie sinds het begin al bovenaan. Deze drang heeft dan ook geleid naar onze nieuwe naam: Idella. Een naam waar “idee” in verwerkt zit. Daar hoort natuurlijk een nieuwe uitstraling bij.

De kleur geel in onze huisstijl heeft te maken met wie we in de kern zijn. Warm en empathisch, energiek en vrolijk.

Dit is wie wij zijn, dit is Idella.

Most trusted partner.

Idella is de software ontwikkelaar voor financiële dienstverleners. Als het gaat om financiën steekt één thema met kop en schouders boven alles uit en dat is vertrouwen. Idella is most trusted partner in deze sector. Iedereen moet altijd op de financiële sector kunnen vertrouwen: data, systemen en producten moeten beschikbaar, veilig, gebruikersvriendelijk en transparant zijn. Idella weet dat. En Idella doet dat.

Design Thinking

Idella werkt volledig volgens het principe van Design Thinking. Bij het ontwikkelen van oplossingen geldt als uitgangspunt wat de (eind)klant denkt en voelt. Ook bekende en mogelijke aspecten van de toekomstige situatie worden meegenomen en gebruikt in alternatieve scenario’s voor de toekomst. Want wat is de beste oplossing? Dat is de oplossing die nu en later, de verwachtingen, wensen en eisen van de (eind)klant overtreft. Het proces verloopt stapsgewijs waarbij de definitie van het probleem in de loop daarvan kan worden bijgesteld. Iteratief werken, zo noemen we dat bij Idella.

Van idee, naar bewerkbaar concept tot pasklare oplossing.

Vernieuwing & visie

Naast deze focus en de vernieuwing van onze uitstraling is er goed nagedacht over de waarden die belangrijk zijn. Idella speelt zo in op de markt, die in een stroomversnelling terecht is gekomen. Dit betekent meer digitalisering, opschuiven naar de eindconsument en veel snel elkaar opvolgende ontwikkelingen. Ook is Idella behoorlijk zelfbewust geworden van haar cultuur en medewerkers. Want je kunt pas weten of je haar goed zit, als je regelmatig in de spiegel kijkt.

Idella
insights